Scena noise w polsce – artykuł z harshnoise.org

by

Niedawno opisywałem projekt Dawida Kowalskiego, Purgist. Dawid, założyciel strony harshnoise.org, urodził artykuł traktujący o historii sceny noise w Polsce. Co prawda, został w nim pominięty na poły legendarny projekt Sheep’s Vulva, ale widocznie nie można mieć wszystkiego. Artykuł do przeczytania tutaj.

Myślę, że obecnie można mówić o spopularyzowaniu się pewnych form muzyki eksperymentalnej (działalność wydawnicza BDTA, czy Sangoplasmo), od której niedaleko do radykalnego noise. Jednak, za wyjątkiem takich twórców, jak niedawno zmarły Karkowski, czy Piotrowicz, noise w Polsce pozostaje na ogół, jak zauważa Dawid, na samym dnie muzycznego podziemia. Zdarzają się wyjątki: ostatni numer Glissando został poświęcony noise, na ten temat powstają w Polsce także pierwsze prace naukowe (warto wspomnieć tutaj osobę Radka Sirko), jednak wydaje się, że w publikacjach tego typu magicznego słowa na „n” używa się przede wszystkim, jako pojemnego hasła, w które można wtłoczyć bardzo wiele odległych zjawisk. Dawid z kolei w swoim tekście zajmuje się gatunkiem muzycznym posiadającym określone ramy stylistyczne. Autor jednak unika ortodoksji, stąd przeczytamy w artykule zarówno o Genetic Transmission, Vilgoci, jak i o Emiterze.

A jeśli kogoś upodobał sobie takie dźwięki i jest z okolic Śląska, to w sobotę warto wybrać się do Bytomia – odbędzie się tam impreza taneczna, na której wystąpi m.in wyżej wspomniane Purgist, oraz Vilgoć.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: