artykuły rolne – artykuły rolne ² [2015]

by

10fuckingstars.wordpress.com

bandcamp

facebook

10fuckingstars.wordpress.com

Pisząc o pierwszej EP-ce Artykułów Rolnych, narzekałem na nazwę zespołu. Dziś mi się podoba. Ale okładka gorsza, co nie?

***

Gdy słyszymy o drugim materiale jakiejś kapeli, że jest „dojrzalszy” niż pierwszy, to jest to zazwyczaj, jak sądzę, eufemizm: tak naprawdę recenzentom brak odwagi (bo to często znajomi zespołu), by napisać, że tym razem zabrakło energii, a wszystkie najlepsze kawałki pojawiły się na debiucie.

No więc, ja napiszę, że „dwójka” jest dojrzalsza od „jedynki”, bo tak uważam, nie dlatego, że brak mi odwagi. No bo co mi mogłyby chłopaki zrobić z Artykułów Rolnych: nie podesłać następnego materiału?

***

Artykuły Rolne łączą psychodelię z noise rockiem i świetnie im to wychodzi. Mniej więcej (raczej mniej, ale jest to jakiś punkt odniesienia) coś takiego gra (grał?) Mugstar. Końcówka „Mięsa” to już jest naprawdę coś, za co dałbym parę złotych.

Mam wrażenie, że w porównaniu do pierwszej EP-ki, ten materiał jest bardziej spójny. Gdyby ktoś chciał się przyczepić do „jedynki”, mógłby powiedzieć, że panowie nie wiedzą, czy grać noise, czy psychodelię. Tu mamy ciężki psych, a w nim spójność i zdecydowanie (co za chujowe zdanie). Ciekawe, co będzie dalej.

***

Gitary brzmią lepiej niż na debiucie; mniej, powiedzmy, rockowo.

Wokal Bartosza Leśniewskiego kojarzy mi się trochę z Alkiem Jędryczką (Czarnobyl Zdrój, Stefan Nic – jeśli ktoś pamięta).

Podobają mi się teksty. Najbardziej: „Na stacji benzynowej jest dwa razy drożej”.

Teraz tylko sprawdzić, jak Artykuły Rolne radzą sobie na żywo.

***

A tak w ogóle, to bardzo dużo dobrych polskich płyt wyszło w tym roku.

Tagi: , , ,

Jedna odpowiedź to “artykuły rolne – artykuły rolne ² [2015]”

  1. Paweł Król Says:

    Witam.

    Pierwsza okładka lepsza (nawet bardzo fajna, że dla podkreślenia napiszę…), ale w tej drugiej też jest to coś… Nie jest bez sensu w kontekście nazwy zespołu.

    No cóż – muszę teraz posłuchać tego materiału.

    Pozdrawiam

Skomentuj

