howard shore, ornette coleman, the london philharmonic orchestra – naked lunch [1992] / camille rowe

by

folder

linki w komentarzach / links in comments

1

Zacząłem ostatnio trochę pisać o filmach i przypomniał mi się „Nagi lunch” – adaptacja ksiązki jednego z moich ulubionych pisarzy dokonana przez jednego z moich ulubionych reżyserów. Nie pamiętam, czy najpierw czytałem książkę, czy widziałem film. W każdym razie David Cronenberg bardzo fajnie „przełożył na sztukę filmową” lot Williama S. Burroughsa. Zresztą Cronenberg to ciekawy okaz. Zawsze mnie kusiło, żeby napisać o nim coś więcej, ale jestem na to zbyt leniwy.

Dziś, zamiast noise’u, nieco dżezu i poważki.

***

Camille Rowe

1

2

3

4

6

Camille Rowe for Spring Cleaning FreePeople Lookbook (March 2012) shoot by Anthony Nocella

***

Edit: pod wpływem zdjęcia nr 1 miałem wrzucić tu wiersz, ale zapomniałem.

O tak

Z końcem zimy odstąpiło ode mnie
pragnienie naprawy świata,
częściej myślę teraz o sobie;
o butach z pękniętą podeszwą,
rozdartych spodniach i wiadrze
rdzewiejącym gdzieś w ogrodzie.

Nic takiego: w miejsce zimowych
wieczorów wiosenne popołudnia
i smród wilgoci zamiast szronu
na podłodze; ta sama
skłonność do zrywów i point,
słabość do pijaństw.

A jednak podnoszę się, o tak,
czuję przybór sił i odwagi.
Jak trawa przeleżałem tę zimę
pod śniegiem i oto wstaję,
jak trawa.

Tagi: , , , , , , , , ,

komentarze 3 to “howard shore, ornette coleman, the london philharmonic orchestra – naked lunch [1992] / camille rowe”

  1. jew_jitsu Says:

    zippyshare

    sendspace

    mega

  2. nienawidzemuzyki Says:

    nazywanie tego adaptacją, to jest spore nadużycie. film raczej luźno nawiązuje do książki. bardziej do biografii borroughsa.

  3. jew_jitsu Says:

    Pewnie masz rację, nie mam pamięci do fabuł. O ile książka Burroughsa miała fabułę.

Skomentuj

